Cazare
Acest ecran, vizibil doar dacă în prealabil a fost activat modulul "Hotel", din ecranul Configurare program - General, permite administrarea rezervărilor pentru spațiile de cazare.
Înainte de înregistrarea rezervărilor, configurați spatiile de cazare, tipurile de camere și camerele disponibile în locație. Alte configurări privind modul de înregistrare al serviciilor hoteliere pot fi efectuate din ecranul Configurare program - Cazare
Din această pagină, afișată implicit, vor putea fi administrate rezervările. Pentru înregistrarea serviciilor de cazare se procedează astfel:
Pentru adăugarea unei noi perioade, în calendarul de rezervări, se apasă și se menține apăsat butonul mouse-ului, în timp ce treceți cursorul peste casetele aferente perioadei de rezervare, de pe linia camerei dorite. După eliberarea mouse-ului se va deschide ecranul de administrare a rezervării curente. Ecranul pentru administrarea rezervărilor poate fi accesat și prin apăsarea butonului aferent camerei dorite, iar ulterior perioada de rezervare va putea fi adăugată manual.
Din ecranul afișat se va alege planul tarifar. Cu ajutorul butonului se va putea seta prețul/ cameră și alte tarife, în momentul cazării. În ecran vor fi afișate și planurile tarifare configurate anterior, în ecranul Tipuri camere/ Tarife, pentru tipul de cameră aleasă. După selectarea planului tarifar preconfigurat, se mai pot modifica/ completa informații, în casetele cu fundal alb.
Pentru adăugarea tarifului se apasă butonul .
Planul tarifar ales în acest caz conține și micul dejun inclus în preț. Pachetele de masă, pentru tipurile de camere configurate, se pot adăuga în ecranul Tipuri camere/ Tarife, după ce au fost configurate în ecranul Configurare program - Cazare.
Dacă momentan aveți doar o rezervare neconfirmată, după adăugarea planului tarifar puteți părăsi ecranul, iar rezervarea va fi afișată în pagina "Calendar rezervări", cu fundal galben
Dacă rezervarea a fost confirmată, se modifică starea cu ajutorul butonului , iar rezervarea va fi afișată în pagina "Calendar rezervări", cu fundal verde
În cazul în care se efectuează și check in-ul, urmați pașii de mai jos.
În momentul în care clientul se prezintă pentru check-in, se accesează rezervarea din pagina "Calendar rezervări", iar din ecranul afișat, prezentat mai sus, se apasă butonul .
Din ecranul afișat se selectează clientul pentru care se va emite factura, dacă se află deja în baza de date sau se adaugă un client nou cu ajutorul butonului .
Dacă clientul pentru facturare este persoană juridică sau dacă sunt mai multe persoane cazate în cameră, pot fi adăugate în acest ecran toate persoanele, iar ulterior pot fi selectate în pagina .
După selectarea clientului pentru facturare se apasă butonul și se va redeschide ecranul de administrare a rezervării, în care va fi vizibil butonul .
După ce a fost efectuat check-inul, în ecranul de administrare a rezervării vor fi afișate și alte butoane pentru acțiuni.
Cu ajutorul butonului se va deschide ecranul Mod restaurant - comenzi și va permite înregistrarea produselor din restaurant pe camera clientului. Modul de înregistrare a comenzii a fost descris în pagina Mod restaurant. Încasare comenzii din restaurant va putea fi efectuată după servirea comenzii sau la check-out, moment în care va fi afișat un mesaj de atenționare.
Cu ajutorul butonului vor putea fi adăugate și alte servicii oferite pe durata cazării (ex. servicii spa, masaj, yoga). Aceste servicii se configurează anterior în programul Saga, ecranul "Fisiere - Articole".
După ce a fost efectuat check-inul, în ecranul de administrare a rezervării vor fi afișate și alte butoane pentru acțiuni.
Cu ajutorul butonului se va deschide ecranul Mod restaurant - comenzi și va permite înregistrarea produselor din restaurant pe camera clientului. Modul de înregistrare a comenzii a fost descris în pagina Mod restaurant. Încasare comenzii din restaurant va putea fi efectuată după servirea comenzii sau la check-out, moment în care va fi afișat un mesaj de atenționare.
Cu ajutorul butonului vor putea fi adăugate și alte servicii oferite pe durata cazării (ex. servicii spa, masaj, yoga). Aceste servicii se configurează anterior în programul Saga, ecranul "Fisiere - Articole".
Butonul va deschide o listă de operații suplimentare ce pot fi efectuate:
Discount-ul va putea fi aplicat procentul sau valoric, la nivel de articol sau la totalul bonului, prin selectarea optiunilor corespunzatoare din ecran.
Discount-ul la nivel de articol se va aplica la articolul selectat înaintea apăsării butonului de discount. Procedura este identică cu cea descrisă în pagina Mod restaurant.
Permite tipărirea voucher-ului de cazare.
Factura proformă pentru servicii le cazare va putea fi generată după selectarea clientului, cu ajutorul butonului , conform procedurii descrise mai sus.
Această opțiune permite transferarea rezervării de pe camera curentă pe o altă cameră din locație.
Dacă există servicii extra adăugate la cazare, acestea pot fi transferate pe o comandă de cameră ce se va deschide în ecranul "Servicii restaurant".
Această opțiune permite administrarea concomitentă a rezervărilor efectuate pentru mai multe camere. După accesarea acestei opțiuni se vor putea selecta camerele cu rezervări confirmate.
Această opțiune va fi înlocuită ulterior cu opțiunile "Adaugă rezervare nouă în grup" și "Elimină rezervare din grup". După eliminarea rezervării din grupul creat, va fi disponibilă în meniu și opțiunea "Șterge grup".
Permite anularea rezervării și stergerea acesteia din pagina "Calendar rezervări". Înainte de anulare va mai fi afișat un mesaj de atenționare care necesită confirmarea pentru ștergerea rezervării.
Nu pot fi anulate rezervările pentru care s-a efectuat check- in. Înainte de anularea rezervării, anulați check-inul cu ajutorul butonului .
Selectarea acestei opțiuni va duce la preluarea articolelor noi din programul Saga și actualizarea modificărilor efectuate la nivelul celor existente.
Se vor afișa toate rezervările efectuate pe camera selectată, având posibilitatea redeschiderii unei rezervări.
Deschide un ecran ce va permite inventarierea banilor din casă și tipărirea raportului.
Activează tastatura virtuală.
Rezervarile înregistrate în pagina "Calendar rezervari" vor fi afișate în acest ecran sub formă de listă, putând fi urmărite în funcție de filtrele aplicate în partea de sus a ecranului.