Configurare societati
Configurarea datelor necesare programului, pentru fiecare societate în parte este extrem de importantă pentru funcţionarea corectă a programului.
La prima intrare în program, dacă nu există nicio firmă creată, va fi afişată fereastra de configurare a societăţilor.
- Cod - fiecărei societăţi nou create i se va asocia automat un cod, începând cu 0001, care va da şi numele folderului în care se va afla baza de date.
- Denumirea societăţii - se va completa denumirea întreprinderii economice.
- Cod fiscal - acesta se va înscrie fără a fi precedat de atributul fiscal. Exemplu: la o firmă a cărui CUI este 1234 şi atribut fiscal RO, se va completa doar 1234 şi nu RO1234.
- Nr.registrul comerţului - se va completa numărul de înregistrare în registrul comerţului. Exemplu: J40/1234/2006 - acesta se va înscrie obligatoriu sub forma Jcj/nnnn/aaaa unde:
- cj = codul judeţului;
- nnnn = numărul de înregistrare;
- aaaa = anul înregistrării.
- Blocat - bifarea acestei opțiuni va elimina societatea în cauză din lista de selecție a firmelor la accesarea programului sau din ecranul principal (baza de date va putea fi ulterior accesata doar din acest ecran).
Adăugarea, modificarea sau ştergerea unei societăţi se va face respectând principiile din capitolul Consideratii generale
Modificarea sau ştergerea, presupune ca societatea să fi fost selectată în prealabil din listă.
Pentru a putea lucra cu o societate deja creată, este suficientă poziţionarea în listă pe acea societate şi apăsarea butonului "Ieşire".
În câmpurile dedicate se va completa adresa societății.
Programul permite setarea a două unităţi bancare şi a contului deschis la acestea. Înscrieţi, dacă aveţi conturi deschise la mai multe unităţi bancare, unităţile şi conturile bancare cele mai des folosite. Aceste informaţii vor fi folosite la întocmirea ordinelor de plată sau în alte documente care solicită informaţii despre acestea.
Observație:
- În cazul documentelor operate în ecranele Iesiri, după apăsarea butonului "Tipărire", în caseta în care regăsiți înscris contul bancar, pot fi completate conturi bancare suplimentare care vor fi preluate ulterior pentru fiecare document.
Bifarea opțiunii "Evaluare mărfuri la preț de vânzare cu TVA" este necesară dacă gestiunea este ținută global-valoric, astfel, după bifarea acestei opțiuni, veți putea completa prețul de vânzare la înregistrarea recepțiilor.
Soldul inițial pentru raportul de gestiune se va completa în câmpul dedicat, dacă este cazul.
Observații:
- În programul Saga PS gestiunea mărfurilor poate fi ținută fie global- valoric, fie cantitativ- valoric.
- Dacă opțiunea "Evaluare mărfuri la preț de vânzare cu TVA" este inactivă, înseamnă că ați definit deja produse de tip "Mărfuri" în nomenclatorul de Articole, acestea fiind folosite pentru evidența cantitativ- valorică.
- Nu există suport pentru gestiuni global-valorice multiple. Dacă totuși doriți să lucrați astfel, puteți folosi grupele pentru a încadra intrările/ieșirile pe fiecare grupă în parte. Acestea se pot defini în pagina "Activități/Centre de profit" din ecranul Grupe. Ulterior, în ecranele de operare veți putea selecta grupa în rubrica "Activitate". Raportul de gestiune va putea fi, de asemenea, generat în funcție de grupa corespunzătoare.
Bifați opţiunea dacă societatea desfasoară activitate de comerţ exterior. Operația va activa în meniul societăţii selectate opţiunile de Intrari - valuta și Iesiri - valuta, care vă vor pune la dispoziţie ecrane specializate de introducere a datelor specifice acestor operaţiuni.
Din lista derulantă se ve selecta casa de marcat utilizată pentru tipărirea bonurilor direct din program.
Programul poate fi conectat în regim "printer fiscal" la casele de marcat DATECS, ACTIVA, PARTNER, INCOTEX SUCCES M7, CUSTOM, DAISY, OLIVETTI, SAMSUNG.
În acest sistem bonul de casa introdus în program, prin ecranul "Iesiri", este tipărit direct la casa de marcat, prin intermediul unui program special, care poate fi achiziționat sau obținut gratuit de la distribuitorul casei de marcat.
Pașii necesari pentru conectare:
- Setați casa de marcat pe regim "printer fiscal". Acest lucru se efectuează consultând manualul de utilizare al casei de marcat sau cu ajutorul distribuitorului acesteia.
- Instalați programul de interfață preluat de la distribuitorul casei de marcat. Acesta va trebui configurat și testat, astfel încat să fie capabil să tiparească un bon de test.
- În programul SAGA alegeți din acest ecran casa de marcat corespunzătoare.
- Accesați ecranul "Iesiri", butonul "Tiparire bon fiscal", iar din pagina configurare alegeți fișierul de interfață și introduceți cotele de TVA conform cu cele presetate în casa de marcat.
Casele de marcat suportate și interfețele corespunzătoare:
- Datecs (FiscalNet, FiscalWire, KFprint, Fisco, DxPrint)
- Activa/Tremol (FprWin, FiscalNet, KFprint, ServerTremol)
- Partner (FiscalNet)
- Incotex SUCCES M7 (SuccesM7DRV)
- Custom (FiscalNet)
- Daisy (FiscalNet)
- Olivetti (FiscalNet)
- Samsung (QFiscal).
De aici se poate opta pentru modul de plată a TVA, lunar, trimestrial sau neplătitor în funcţie de înregistrarea în vectorul fiscal a societăţii.
Persoanele care aplică sistemul TVA la încasare vor bifa opțiunea "TVA colectată la încasare".
Acest buton deschide un ecran care permite introducerea modificărilor survenite cu privire la înregistrarea în scopuri de TVA și aplicarea TVA la încasare. Folosirea acestei facilități se justifică în cazurile în care apar modificări. Tot din acest ecran, poate fi generată Declarația 700.
Informaţii valabile doar pentru modulul de stocuri:
Puteţi alege între 4 variante de descărcare a acestor gestiuni: FIFO, LIFO, CMP (cost mediu ponderat) sau manual (caz în care dvs. va trebui să alegeţi ceea ce se va descărca).