Intrari - valuta

Opţiunea meniului corespunzătoare intrărilor în valută, devine activă doar după bifarea opțiunii "Cu operații în valută" din ecranul Configurare societati.

Ecran utilizat pentru introducerea achiziţiilor intracomunitare de bunuri şi servicii, din afara UE sau chiar de la furnizori din ţară. Vă recomandăm introducerea tuturor documentelor de cumpărare- facturi, DVI (declaraţii vamale de import) numai prin intermediul acestui ecran.

Ecranul  conţine două tabele (zone) pentru introducerea datelor:

  • tabelul destinat datelor din antetul documentelor - în care se va înregistra tipul, data și numărul documentului, precum și datele furnizorului;
  • tabelul destinat detaliilor documentelor - în care se vor înregistra articolele/serviciile achiziționate.

Mai jos regăsiți informații detaliate.

În programul Saga PS gestiunea mărfurilor poate fi ținută fie global-valoric, fie cantitativ-valoric. Dacă țineți evidența global-valoric este suficient să bifați opțiunea "Evaluare mărfuri la preț de vânzare cu TVA" din ecranul Configurare societati pentru a putea completa prețul de vânzare în momentul operării recepțiilor. Dacă țineți evidența cantitativ-valoric, înaintea operării intrărilor, asigurați-vă că ați definit gestiunile în ecranul dedicat.

Operaţiunile de adăugare, modificare şi ştergere sunt cele prezentate în capitolul Consideratii generale.


Tabelul aferent antetului
Tabelul aferent detaliilor
Butoane funcționale

Observații:


  • Completați corect codul de țară pentru furnizori, în momentul operării acestora. În funcție de țara furnizorului, în acest ecran veți regăsii funcțiile necesare înregistrării corecte. Tot în funcție de țara selectată, înregistrările operate vor putea fi transmise corect în declarații.
  • Programul completează automat la tip document tipul "T - taxare inversă" pentru toate intrările operate de la furnizori cu sediul în UE.
  • Dacă o poziție tarifară este asociată mai multor linii din detaliile facturii, valorile înscrise în poziția tarifară vor fi împărțite în mod egal pentru fiecare linie după salvarea înregistrării.
  • Pentru documentele nevalidate, nu se generează notă contabilă, astfel că nu vor fi luate în calcul de către program.
  • Devalidarea documentelor pentru care s-au generat şi înregistrări de consumuri sau de dare în folosinţă a obiectelor de inventar va duce şi la ştergerea automată a acestor înregistrări.