Evidentierea ambalajelor SGR
Sistemul de garanție-returnare (SGR) presupune ca fiecare cumpărator să plătească o garanție de 50 de bani pentru fiecare recipient din sticlă, plastic sau metal, cu volum intre 0,1 litri si 3 litri, ce are marcajul specific SGR. În momentul returnării ambalajului, consumatorul primește garanția plătită.
Evidența ambalajelor SGR, în programul Saga, este posibilă numai dacă este activat modulul de stocuri. În ecranul Tipuri de articole/servicii a fost adăugat tipul "Ambalaje SGR".
Din ecranul Situatie ambalaje SGR se va putea genera situția ambalajelor intrate și ieșite pe fiecare tip de ambalaj. Mai multe detalii regăsiți pe ReturRO.
Pentru înregistrarea ambalajelor SGR în Saga, urmați pașii de mai jos:
1. Se adaugă ambalajele în ecranul Articole, pe tipul "Ambalaje SGR". Din panoul "Detalii" completați volumul ambalajului și alegeți tipul de material.
2. Articolelor de tip vandabil, cu ambalaje SGR, li se va asocia ambalajul aferent, din panoul "Detalii". Pentru asocierea ambalajului, poziționați-vă pe articolul în cauză, apăsați butonul , ulterior deschideți panoul , iar în caseta "Ambalaj SGR" selectați ambalajul configurat anterior.
Observație:
Dacă sunteți comerciant HoReCa și produsele cu ambalaje SGR se consumă în incinta localului, atunci nu este necesar să percepeți garanția aferentă ambalajului consumatorului final. În acest caz nu asociați ambalajul articolului vandabil, deoarece acesta va fi adăugat automat în momentul vânzării.
3. În momentul în care operați recepția unui articol care are asociat un ambalaj SGR, după adăugarea articolului în cauză, programul va adăuga automat și ambalajul aferent, cu valoarea de 0,5 lei/ buc. Dacă nu a fost asociat ambalajul, va trebui adăugat separat.
4. La fel și în momentul vânzării, după adaugarea articolului cu ambalaj SGR asociat, programul adaugă automat și poziția aferentă ambalajului, cu valoarea de 0,5 lei/ buc.
5. În momentul în care ambalajul este returnat, operați intrarea pe tip "n- operațiuni neimpozabile", adăugând articolul aferent ambalajului primit, cantitatea și suma ce se va restitui. În exemplul de mai jos s-a utilizat un furnizor fictiv "RETURNARE AMBALAJ", pentru care s-a asociat contul de casă (5311), în ecranul Furnizori.  Este recomandat să asociați contul de casă pentru furnizorul aferent ambalajelor recepționate, astfel în momentul validării intrării în cauză, plata va fi înregistrată automat.
6. Dacă este necesară, dispoziția de plată poate fi tipărită din ecranul Operații> Registru de casă.
7. MiÈ™cările înregistrate cu ambalajele pot fi urmărite din ecranul Situatie ambalaje SGR. Pe baza raportului va putea fi programată colectarea ambalajelor de către administratorul SGR.Â
8. După colectarea ambalajelor, administratorul SGR emite factura aferentă, rambursează comercianților valoarea garanției returnată consumatorilor și achită tariful de gestionare aferent ambalajelor SGR colectate. Factura emisă va putea fi înregistrată în ecranul Iesiri - lei, pe tipul "L- factura emisa de client".
Observație:
Procedura de raportare pentru colectarea ambalajelor SGR nu este definitivată, în funcție modul de raportare vor fi aduse actualizări privind înregistrarea.