Dare in folosinta obiecte de inventar
Opţiune specifică modulului de stocuri.
Ecran utilizat pentru darea în folosință și casarea obiectelor de inventar. Pentru ambele operațiuni, în acest ecran o să regăsiți câte o pagină distinctă.
Fiecare pagină conţine două tabele (zone) pentru introducerea datelor:
- tabelul în care se introduce gestiunea din care se va da în folosință/se va casa obiectul de inventar;
- tabelul destinat introducerii obiectului de inventar.
Mai jos regăsiți informații detaliate.
Tabelul aferent gestiunilor
Semnificația coloanelor și modul de operare:
- Nr.doc. - numărul documentului se va adauga automat, în ordine crescătoare, pornind de la "1", poate fi completat manual sau se va prelua automat numerotarea în funcție de setările efectuate în ecranul Numere si serii.
- Data - data înregistrării procesului verbal de dare în folosință/casare.
- Gestiunea - se va alege din listă gestiunea din care se vor da în folosință/se vor casa obiectele de inventar.
- Salariat - se va putea alege din listă salariatul ce primește obiectul de inventar.
- Explicație - opțional, se introduc informații suplimentare.
- Valoare - se va completa automat în funcție de datele completate în tabelul aferent articolelor.
Tabelul aferent obiectelor de inventar
Semnificația coloanelor și modul de operare:
- Cod - se alege din listă/se completează codul articolului ce se dorește a fi dat în consum/casat.
- Denumire articol transferat - se va completa automat dacă a fost ales codul sau se poate selecta din listă.
- Um - va fi preluată automat conform celei definite în ecranul "Articole".
- Cantitate - se va înscrie cantitatea dorită pentru darea în folosință/casare.
- Preț unitar și Valoare - aceste câmpuri se vor completa automat în baza prețurilor unitare de intrare pentru articolul ales și a metodei de descărcare selectată în ecranul "Configurare societăți".
- Activitate - coloană vizibilă doar dacă ați definit anterior activități/centre de profit în ecranul Grupe.
Butoane funcționale
Butoanele cu funcții comune cu a altor ecrane, au fost prezentate în secțiunea Consideratii generale. Butoanele regăsite doar în acest ecran sau cu funcții specifice, vor fi prezentate în continuare:
- acest buton, poziționat în pagina "Dare în folosință", deschide ecranul ce permite selecția rapidă a articolelor ce vor fi date în folosință.
- acest buton, regăsit în pagina "Casare", adaugă automat casările pentru obiectele de inventar date în folosință de mai mult de un an.
După efectuarea tuturor operațiilor ce țin de înregistrarea dării în folosință/casării, puteți să apelați la butoanele funcționale poziționate în partea de jos a ecranului, și anume:
- duce la validarea dării în folosință/ casării obiectelor de inventar, ce va permite generarea notelor contabile.
- tipăreşte procesul verbal de dare în folosință/ casare.
- buton prezent doar în pagina aferentă casării, va permite afișarea notei contabile privind casarea.
- anulează operaţia de validare permiţând modificarea documentelor.
Observații:
- Pot fi casate doar obiectele de inventar date în folosință.
- Dacă în momentul dării în folosință a unui obiect de inventar selectați numele unui salariat, în momentul în care casați respectivul obiect trebuie sa selectați același salariat, pentru ca ulterior să puteți selecta articolul. Procedura este identică și pentru situația când nu ați selectat niciun salariat.