Import date
Ecranul este destinat importului de date dintr-o altă bază de date operată în programul SAGA C sau din alte aplicaţii (dacă acestea au posibilitatea să genereze fișiere conform specificaţiilor de mai jos).
De regulă, importul este folosit în cazul în care programul este utilizat la puncte de lucru ale societăţii, unde se întocmeşte evidenţa primară, iar datele introduse la acestea se doresc a fi importate la sediul societăţii.
În această pagină se va adauga, spre importul datelor, arhiva generată cu ajutorul ecranului Intretinere BD, dintr-o altă locație.
Pentru efectuarea importului se va alege arhiva şi se va completa intervalul calendaristic din care se vor importa datele. După salvarea datelor, din tabelul situat în partea dreapta, se vor putea selecta modulele dorite, în cazul în care importul se efectuează selectiv. Totuși, programul va selecta automat toate tabelele aflate în corelație cu cele alese de utilizator.
Butoane funcționale:
- selectează toate modulele pentru import.
- selectează doar modulele pentru contabilitate.
- selectează doar modulele pentru personal/salarizare.
- selectează doar modulele pentru stocuri.
- deselectează toate modulele.
- deschide tabelul în care vor fi afișate înregistrările ce urmează a fi importate.
- va efectua importul.
- anulează importul, dar, în anumite situaţii, pot ramâne documente neşterse.
Observații:
- Versiunile de program să fie identice pe calculatoarele pe care se execută operaţiile de import/export pentru a nu apărea probleme de incompatibilitate a datelor.
- În prealabil importului, programul va efectua o salvare a bazei de date existente. În cazul în care în urma importului nu se obține rezultatul dorit, se va putea reveni la situația inițială prin restaurarea bazei de date salvată automat. Aceasta va putea fi identificată în ecranul "întreținere BD"-"Restaurare"-"Arhive locale".
- Dacă importați de două ori aceeași perioadă, documentele se vor dubla (programul nu produce nicio avertizare).
- Listele cu tipurile de articole, gestiuni, agenţi, activităţi, grupe de furnizori, clienţi, articole se importă exclusiv în functie de codul intern. De aceea, în toate locaţiile implicate în transferul de date trebuie sa fie realizată aceeași configuraţie de coduri sau să nu existe suprapuneri (la acelasi cod - înregistrări diferite).
- Listele de furnizori și clienți sunt importate în funcţie de codul fiscal. Dacă un cod fiscal există în baza de date, terţul nu se mai importă. Dacă la același cod intern apar coduri fiscale diferite, terțul se recodifică automat (se completează un "T" sau cu indicele de filială, dacă există, înaintea codului importat).
- Lista de articole se importă în functie de codul intern și denumire. Dacă la același cod denumirile diferă, articolul va fi recodificat (se completează un "T" sau cu indicele de filială, dacă există, înaintea codului importat).
- Lista de salariaţi se importă în functie de CNP. Dacă la acelaşi cod difera CNP-ul, salariatul va fi recodificat (se completează un "T" sau cu indicele de filială, dacă există, înaintea codului importat).
- Este recomandat să se folosească opțiunea "Indice de filiala", situată în ecranul "Configurare societati">Setari diverse, pentru fiecare locaţie din care se aduc datele. Această opțiune permite organizarea mai eficientă a nomenclatoarelor, diferenţiind codurile prin completarea unui indice înaintea acestora.
- La filială nu trebuie sa fie efectuată nicio închidere intermediară din ecranul "Inchidere lună", pentru luna la care se refera operația. Închiderea se va efectua la locul unde se realizează importul.
Această pagină permite importul fișierelor de tip DBF generate cu ajutorul ecranului Export date și a fișierelor de tip DBF sau XML generate din alte aplicații, dar care respectă structura prezentată mai jos.
Pentru efectuarea importului se va alege calea catre fișierele ce urmează a fi importate. Tabelul afişat va fi populat cu pozițiile aferente fișierelor ce urmează a fi importate.
Se va putea opta pentru modul de sincronizare, din câmpul dedicat. Dacă nu se completează această coloana, se importă toate pozițiile. Altfel, sincronizarea se realizează după campul selectat. De exemplu, dacă sincronizarea se face după "Nr.+data", se vor importa doar documentele cu număr şi dată care nu există deja în baza de date.
De asemenea, se poate opta pentru actualizarea pozițiilor existente deja din nomenclatoare, conform cu informațiile din fișierul importat, prin bifarea câmpului corespunzător.
Butoane funcționale:
- va efectua importul propriuzis.
- deschide tabelul în care vor fi afișate înregistrările ce urmează a fi importate.
- anulează importul. Pentru anularea importului de intrări şi ieşiri, validate grupat după import, trebuie ca acestea să fie devalidate în prealabil în ecranele de intrări sau ieşiri.
- în cazul intrărilor şi ieşirilor datele importate nu sunt validate. Pentru validarea automată se folosește acest buton. În acest caz, odată cu validarea se vor genera şi articolele contabile aferente intrărilor sau ieşirilor importate.
Observații:
- Înainte de import, efectuați o salvare a bazei de date.
- Facturile în format XML se vor importa în ecranul "Intrari" când codul fiscal al firmei se regăsește la eticheta ClientCIF din XML și în ecranul"Ieșiri" când se găsește le eticheta FurnizorCIF. Articole se vor putea identifica după codul de bare sau codul propriu dacă acestea se regăsesc în XML. Altfel, liniile vor fi introduse pe tip "Nedefinit". Gestiunea completată va fi cea implicită.
- Dacă fișierele ce urmează a fi importate sunt arhivate, trebuie să le dezarhivaţi, programul căutând fişiere cu numele descris în secțiunea structura fisierelor acceptate pentru import, prezentată mai jos.
- După cum am prezentat în secțiunea Export date, în cazul în care se doreşte importul intrărilor şi/ sau a ieşirilor, precum și a articolelor contabile, acestea din urmă trebuiesc exportate/ importate fără articolele referitoare la intrări/ ieşiri.
- Dacă introduceți o coloană numită „NR. DOC” în fișierul de import de articole contabile (regasiți mai jos structura aferentă), care să conțină numărul documentului plătit/încasat, programul va asocia plata facturii respective. Factura trebuie sa fie operată pe contul de terț din fișierul de import și să aibă suma neachitată mai mare sau egală cu suma plătită/ încasată. Dacă nu aveti această coloană în fișierul de import, corelațiile dintre facturi și plăți/încasări este necesar să fie refăcute din ecranul Situație furnizori/clienți, butonul "Reglare...".
- Nomenclatoarele se importă exclusiv în functie de codul intern. De aceea, în toate locațiile implicate în transferul de date trebuie sa fie realizată aceeași configurație de coduri sau să nu existe suprapuneri (la acelasi cod - înregistrări diferite).
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: Furnizori_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
COD |
Character |
8 |
Cod furnizor |
2 |
DENUMIRE |
Character |
48 |
Denumire furnizor |
3 |
COD_FISCAL |
Character |
13 |
Cod fiscal / CNP |
4 |
ANALITIC |
Character |
16 |
Cont analitic |
5 |
ZS |
Numeric |
3 |
Zile Scadenţă (opţional) |
6 |
LOCALITATE |
Character |
46 |
Denumire localitate (opţional) |
7 |
ADRESA |
Character |
48 |
Adresa (opţional) |
8 |
BANCA |
Character |
48 |
Banca (opţional) |
9 |
CONT_BANCA |
Character |
36 |
Contul bancar (opţional) |
10 |
FILIALA |
Character |
36 |
Filiala Banca (opţional) |
11 |
GRUPA |
Character |
16 |
Grupa de furnizor (opţional) |
12 |
AGENT |
Character |
4 |
Cod agent (opţional) |
13 |
DEN_AGENT |
Character |
36 |
Nume agent (opţional) |
14 |
TIP_TERT |
Character |
1 |
I pt. intracomunitar, E pt. extracomunitari |
15 |
TARA |
Character |
2 |
Codul de tara (RO) |
16 |
TEL |
Character |
20 |
Număr telefon (opţional) |
17 |
|
Character |
100 |
Email (opţional) |
18 |
IS_TVA |
Numeric |
1 |
1, dacă este platitor de TVA |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: Clienti_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
COD |
Character |
8 |
Cod client |
2 |
DENUMIRE |
Character |
48 |
Denumire furnizor |
3 |
COD_FISCAL |
Character |
16 |
Cod Fiscal, client |
4 |
REG_COM |
Character |
16 |
Nr.înregistrare la Registrul Comerţului |
5 |
ANALITIC |
Character |
16 |
Cont analitic |
6 |
ZS |
Numeric |
3 |
Zile Scadenţă (opţional) |
7 |
DISCOUNT |
Numeric |
5,2 |
Procent de discount acordat (opţional) |
8 |
LOCALITATE |
Character |
46 |
Denumire localitate (opţional) |
9 |
ADRESA |
Character |
48 |
Adresa (opţional) |
10 |
JUDET |
Character |
36 |
Judeţ (opţional) |
11 |
BANCA |
Character |
36 |
Banca (opţional) |
12 |
CONT_BANCA |
Character |
36 |
Contul bancar (opţional) |
13 |
DELEGAT |
Character |
36 |
Numele şi prenumele delegatului (opţional) |
14 |
BI_SERIE |
Character |
2 |
Seria actului de identitate a delegatului (op.) |
15 |
BI_NUMAR |
Character |
8 |
Număr act identitate, a delegatului (opţional) |
16 |
BI_POL |
Character |
16 |
Eliberat de... (opţional) |
17 |
MASINA |
Character |
16 |
Număr maşină delegat (opţional) |
18 |
INF_SUPL |
Character |
100 |
Informatii care apar pe factura (opţional) |
19 |
AGENT |
Character |
4 |
Cod agent (opţional) |
20 |
DEN_AGENT |
Character |
36 |
Nume agent (opţional) |
21 |
GRUPA |
Character |
16 |
Grupa de client (opţional) |
22 |
TIP_TERT |
Character |
1 |
I pt. intracomunitar, E pt. extracomunitari |
23 |
TARA |
Character |
2 |
Codul de tara (RO) |
24 |
TEL |
Character |
20 |
Numar telefon (opţional) |
25 |
|
Character |
100 |
Email (opţional) |
26 |
IS_TVA |
Numeric |
1 |
1, dacă este platitor de TVA |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: Articole_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
COD |
Character |
16 |
Cod articol |
2 |
DENUMIRE |
Character |
60 |
Denumire articol |
3 |
UM |
Character |
5 |
Unitate de masură |
4 |
TVA |
Numeric |
5,2 |
Procent TVA articol |
5 |
TIP* |
Character |
2 |
Cod tip |
6 |
DEN_TIP |
Character |
36 |
Denumire tip |
7 |
PRET_VANZ |
Numeric |
15,4 |
Pret de vânzare fară TVA (opţional) |
8 |
PRET_V_TVA |
Numeric |
15,4 |
Pret de vânzare cu TVA (opţional) |
9 |
COD_BARE |
Character |
16 |
Cod de bare (opţional) |
10 |
CANT_MIN |
Numeric |
14,3 |
Stoc minim (opţional) |
11 |
GRUPA |
Character |
16 |
Grupa de articol (opţional) |
12 |
COD_FE |
Character |
8 |
Codul NC (opțional) |
13 |
COD_CPV |
Character |
10 |
Codul CPV (opțional) |
* Tipul se preia conform configuratiei din ecranul Tipuri de articole. De regulă, pentru "Mărfuri" tipul este "01".
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: NC_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
NDP |
Character |
16 |
Număr articol contabil |
2 |
CONT_D |
Character |
20 |
Contul debitor |
3 |
CONT_C |
Character |
20 |
Contul creditor |
4 |
SUMA |
Numeric |
15,2 |
Suma înregistrată cu articolul contabil |
5 |
COD_VALUTA |
Character |
3 |
Simbolul de moneda (opţional) |
6 |
CURS |
Numeric |
15,4 |
Curs valutar (opţional) |
7 |
SUMA_VAL |
Numeric |
14,2 |
Suma în valută (opţional) |
8 |
DATA |
Date |
- |
Data articolului contabil |
9 |
EXPLICATIE |
Character |
48 |
Explicaţie, articol contabil |
10 |
GRUPA |
Character |
16 |
Activitate (opţional) |
11 |
NR_DOC |
Character |
16 |
Număr factură plătită/încasată (opțional) |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: IN_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf
Fişierul va conţine câte o înregistrare pentru fiecare articol din factură.
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
NR_NIR |
Character |
16 |
Număr NIR |
2 |
NR_INTRARE |
Character |
16 |
Numărul documentului de intrare |
3 |
GESTIUNE |
Character |
4 |
Cod gestiune (opţional) |
4 |
DEN_GEST |
Character |
36 |
Denumirea gestiunii (opţional) |
5 |
COD |
Character |
8 |
Cod furnizor |
6 |
DATA |
Date |
- |
Data documentului de intrare (a facturii) |
7 |
SCADENT |
Date |
- |
Data scadenţei |
8 |
TIP |
Character |
1 |
"A" - pentru aviz, "T" - taxare inversă... |
9 |
TVAI |
Numeric |
1 |
1 pentru TVA la incasare |
10 |
COD_ART |
Character |
16 |
Cod articol (opţional) |
11 |
DEN_ART |
Character |
60 |
Denumire articol |
12 |
UM |
Character |
5 |
Unitatea de măsură pt.articol (opţional) |
13 |
CANTITATE |
Numeric |
14,3 |
Cantitate |
14 |
DEN_TIP |
Character |
36 |
Denumirea tipului de articol (opţional) |
15 |
TVA_ART |
Numeric |
2 |
Procentul de TVA |
16 |
VALOARE |
Numeric |
15,2 |
Valoarea totală, fără TVA |
17 |
TVA |
Numeric |
15,2 |
TVA total |
18 |
CONT |
Character |
20 |
Contul corespondent |
19 |
PRET_VANZ |
Numeric |
15,2 |
Preţul de vânzare, (opţional) |
20 |
GRUPA |
Character |
16 |
Activitate (opţional) |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: IE_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf.
Fişierul va conţine câte o înregistrare pentru fiecare articol din factură.
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
NR_IESIRE |
Character |
16 |
Numărul documentului de ieşire, bon |
2 |
COD |
Character |
8 |
Cod client |
3 |
DATA |
Date |
- |
Data documentului de ieşire |
4 |
SCADENT |
Date |
- |
Data scadenţei |
5 |
TIP |
Character |
1 |
"A" - pentru aviz, "T" - taxare inversă... |
6 |
TVAI |
Numeric |
1 |
1 pentru TVA la incasare |
7 |
GESTIUNE |
Character |
4 |
Cod gestiune (opţional) |
8 |
DEN_GEST |
Character |
36 |
Denumirea gestiunii (opţional) |
9 |
COD_ART |
Character |
16 |
Cod articol |
10 |
DEN_ART |
Character |
60 |
Denumire articol |
11 |
UM |
Character |
5 |
Unitatea de măsură pt.articol |
12 |
CANTITATE |
Numeric |
14,3 |
Cantitate |
13 |
DEN_TIP |
Character |
36 |
Denumirea tipului de articol (opţional) |
14 |
TVA_ART |
Numeric |
2 |
Procentul de TVA |
15 |
VALOARE |
Numeric |
15,2 |
Valoarea totală, fără TVA |
16 |
TVA |
Numeric |
15,2 |
TVA total |
17 |
CONT |
Character |
20 |
Contul corespondent |
18 |
PRET_VANZ |
Numeric |
15,2 |
Preţul de vânzare |
19 |
GRUPA |
Character |
16 |
Activitate (opţional) |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: BC_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf.
Fişierul va conţine câte o înregistrare pentru fiecare articol din bonul de consum.
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
NR |
Character |
16 |
Numărul documentului de ieşire, bon |
2 |
DATA |
Date |
- |
Data documentului de ieşire |
3 |
GESTIUNE |
Character |
4 |
Cod gestiune (opţional) |
4 |
DEN_GEST |
Character |
36 |
Denumirea gestiunii (opţional) |
5 |
COD |
Character |
16 |
Cod articol |
6 |
DENUMIRE |
Character |
60 |
Denumire articol |
7 |
UM |
Character |
5 |
Unitatea de măsură pt.articol |
8 |
CANTITATE |
Numeric |
14,3 |
Cantitate |
9 |
DEN_TIP |
Character |
36 |
Denumirea tipului de articol (opţional) |
10 |
VALOARE |
Numeric |
15,2 |
Valoarea totală, fără TVA |
11 |
GRUPA |
Character |
16 |
Cod de grupa de articol contabil (opţional) |
12 |
COMANDA |
Character |
16 |
Numărul comenzii (opțional) |
13 |
EXPLICATIE |
Character |
48 |
Explicație (opțional) |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: DF_<data-început>_<data-sfârşit>.dbf.
Fişierul va conţine câte o înregistrare pentru fiecare articol din procesul verbal.
Nr. crt. |
Nume câmp |
Tip |
Mărime câmp |
Descriere |
1 |
NR |
Character |
16 |
Numărul documentului de ieşire, bon |
2 |
DATA |
Date |
- |
Data documentului de ieşire |
3 |
GESTIUNE |
Character |
4 |
Cod gestiune (opţional) |
4 |
DEN_GEST |
Character |
36 |
Denumirea gestiunii (opţional) |
5 |
COD |
Character |
16 |
Cod articol |
6 |
DENUMIRE |
Character |
60 |
Denumire articol |
7 |
UM |
Character |
5 |
Unitatea de măsură pt.articol |
8 |
CANTITATE |
Numeric |
14,3 |
Cantitate |
9 |
DEN_TIP |
Character |
36 |
Denumirea tipului de articol (opţional) |
10 |
VALOARE |
Numeric |
15,2 |
Valoarea totală, fără TVA |
11 |
GRUPA |
Character |
16 |
Cod de grupa de articol contabil (opţional) |
12 |
COMANDA |
Character |
16 |
Numărul comenzii (opțional) |
13 |
EXPLICATIE |
Character |
48 |
Explicație (opțional) |
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: F_<cod-fiscal>_<numar-factura>_<data-factura>.xml.
Pentru a importa mai multe facturi concomitent, repetaţi secvenţa <Factura>.
Dacă tag-ul <FurnizorCIF> reprezinta codul fiscal al societăţii, factura se va importa în ecranul "Ieșiri". Altfel, importul se va efectua în ecranul "Intrări".
Puteti obţine un model de XML cu date folosind tipărirea din ecranul "Ieșiri" și alegând opţiunea "Formular PDF" din lista situată în partea superioară a ecranului de tipărire. În folderul TEMP\Facturi se va copia, pe lânga PDF, și XML-ul aferent facturii.
<Facturi>
<Factura>
<Antet>
<FurnizorNume>
<FurnizorCIF>
<FurnizorNrRegCom>
<FurnizorCapital>
<FurnizorTara>
<FurnizorLocalitate>
<FurnizorJudet>
<FurnizorAdresa>
<FurnizorTelefon>
<FurnizorMail>
<FurnizorBanca>
<FurnizorIBAN>
<FurnizorInformatiiSuplimentare>
<GUID_cod_client> (Opțional, codul din aplicația proprie pentru clientul din Saga. Asocierea cu codul intern Saga se va salva în baza de date, pentru identificare ulterioară)
<ClientNume>
<ClientInformatiiSuplimentare>
<ClientCIF>
<ClientNrRegCom>
<ClientJudet> (Se completează codul județului, doar pentru terții din România, de exemplu, AB-pentru județul Alba)
<ClientTara> (Codul țării, de exemplu, FR- pentru Franța)
<ClientLocalitate>
<ClientAdresa>
<ClientBanca>
<ClientIBAN>
<ClientTelefon>
<ClientMail>
<FacturaNumar>
<FacturaData>
<FacturaScadenta>
<FacturaTaxareInversa> (Da/Nu)
<FacturaTVAIncasare> (Da/Nu)
<FacturaTip> (Opţional. Tipul de document din Saga. Ex: " " factură, "A" aviz, "B" bon de casa,"T" taxare inversă, "C" bon de casă cu cod fiscal)
<FacturaInformatiiSuplimentare>
<FacturaMoneda> (Opţional pentru RON)
<FacturaGreutate>
<FacturaAccize> (Optional, valoarea accizelor din factură)
<FacturaIndexSPV> (ID-ul de încărcare al e-Facturilor în SPV)
<FacturaIndexDescarcareSPV> (ID-ul recipisei e-Facturilor)
<Cod> (Optional, codul de client sau furnizor din Saga)
</Antet>
<Detalii>
<Continut>
<Linie>
<LinieNrCrt>
<Gestiune> (Opțional. Doar pentru evidenta cantitativ-valorică. Codul de gestiune.)
<Activitate> (Opţional)
<Descriere>
<CodArticolFurnizor> (Optional, doar pentru evidenta cantitativ-valorică. Reprezintă codul de produs pentru facturile de intrare)
<CodArticolClient> (Opțional, doar pentru evidenta cantitativ-valorică. Reprezintă codul de produs pentru facturile de ieșire)
<GUID_cod_articol> (Opțional, pentru evidenta cantitativ-valorică. Codul de produs din aplicația proprie. Asocierea cu codul de produs din Saga se salvează in baza de date, pentru identificare ulterioară)
<CodBare> (Opţional)
<InformatiiSuplimentare> (Opţional)
<UM>
<Cantitate>
<Pret>
<Valoare>
<ProcTVA> (Opţional)
<TVA>
<Cont> (Opţional)
<TipDeducere> (Opțional. Doar pentru importul facturilor de intrare. Tipul de deducere pentru TVA si cheltuială. Folosiți indicele "N50" pentru deductibilitate limitată la 50% sau "I" pentru nedeductibilitate integrală).
<PretVanzare> (Opțional. Doar pentru importul facturilor de intrare. Reprezintă prețul de vânzare al produsului, pentru o gestiune evaluată la preț de vânzare)
</Linie>
.......
<Linie>
.......
</Linie>
</Continut>
</Detalii>
<FacturaID> sau <GUID_factura> (Opţional, ID unic, din aplicatia proprie, pentru identificarea încasării. Asocierea cu ID-ul unic din Saga se salvează în baza de date, pentru identificare ulterioară).
</Factura>
.......
<Factura>
.......
</Factura>
.......
</Facturi>
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: C_<cod-fiscal>_<numar-comandă>_<data-comandă>.xml.
Pentru a importa mai multe comenzi concomitent, repetaţi secvenţa .
Dacă tag-ul reprezintă codul fiscal al societăţii, comanda va fi de tip "Ieșire". Altfel, comanda va fi considerată de tip "Intrare".
Puteti obţine un model de XML cu date folosind butonul "Generare XML" din ecranul "Comenzi", după poziționarea pe comandă de ieșire. În folderul TEMP\Comenzi se va genera XML-ul aferent comenzii.
<Comenzi>
<Comanda>
<Antet>
<FurnizorNume>
<FurnizorCIF>
<FurnizorNrRegCom>
<FurnizorCapital>
<FurnizorTara>
<FurnizorLocalitate>
<FurnizorJudet>
<FurnizorAdresa>
<FurnizorTelefon>
<FurnizorMail>
<FurnizorBanca>
<FurnizorIBAN>
<FurnizorInformatiiSuplimentare>
<ClientNume>
<ClientInformatiiSuplimentare>
<ClientCIF>
<ClientNrRegCom>
<ClientJudet> (Se completează codul județului, doar pentru terții din România, de exemplu, AB- pentru județul Alba)
<ClientTara> (Codul țării, de exemplu, FR- pentru Franța)
<ClientLocalitate>
<ClientAdresa>
<ClientBanca>
<ClientIBAN>
<ClientTelefon>
<ClientMail>
<ComandaNumar>
<ComandaData>
<ComandaLivrare>
<ComandaInformatiiSuplimentare>
<ComandaMoneda> (Opţional pentru RON)
<ComandaGreutate>
<Cod> (Optional, codul de client sau furnizor din Saga)
</Antet>
<Detalii>
<Continut>
<Linie>
<LinieNrCrt>
<Gestiune> (Opțional. Doar pentru evidenta cantitativ-valorică. Codul de gestiune)
<Activitate> (Opţional)
<Descriere>
<CodArticolFurnizor> (Optional. Reprezintă codul de produs pentru comenzi de intrare)
<CodArticolClient> (Opțional. Reprezintă codul de produs pentru comenzi de ieșire)
<CodBare>
<InformatiiSuplimentare>
<UM>
<Cantitate>
<Pret>
<Valoare>
<ProcTVA> (Opţional)
<TVA>
<PretVanzare>(Opțional. Doar pentru importul comenzilor de intrare. Reprezintă prețul de vânzare al produsului, pentru o gestiune evaluată la preț de vânzare)
</Linie>
.......
<Linie>
.......
</Linie>
</Continut>
</Detalii>
</Comanda>
.......
< Comanda>
.......
</ Comanda>
.......
</ Comenzi>
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: I_<data>.xml.
Pentru a importa mai multe încasări concomitent, repetaţi secvenţa .
Fisierul XML de încasări se poate importa şi prin ecranele "Registru de casa" sau "Jurnal de banca". Această variantă permite asocierea încasărilor cu facturile corespunzătoare.
<Incasari>
<Linie>
<Data>
<Numar>
<Suma>
<Cont> (Cont de trezorerie din clasa 5)
<ContClient> (Opţional)
<Explicatie>
<FacturaID> (Opţional - necesar pentru identificarea facturii încasate dacă aceasta a fost importată dintr-un XML)
<FacturaNumar> (Opţional - permite identificarea facturii dupa număr)
<CodFiscal> (Opţional)
<Moneda> (Opţional)
<\Linie>
<Linie>
......
<\Linie>
.......
</Incasari>
Numele fişierului trebuie să fie în formatul următor: P_<data>.xml.
Pentru a importa mai multe plăţi concomitent, repetaţi secvenţa .
Fisierul XML de plăti se poate importa şi prin ecranele "Registru de casa" sau "Jurnal de banca". Această variantă permite asocierea plătilor cu facturile corespunzătoare.
<Plati>
<Linie>
<Data>
<Numar>
<Suma>
<Cont> (Cont de trezorerie din clasa 5)
<ContFurnizor> (Opţional)
<Explicatie>
<FacturaID> (Opţional - necesar pentru identificarea facturii încasate dacă aceasta a fost importată dintr-un XML)
<FacturaNumar> (Opţional)
<CodFiscal> (Opţional)
<Moneda> (Opţional)
<\Linie>
<Linie>
......
<\Linie>
.......
</ Plati>
Vezi şi: