Intrari - valuta
Opţiunea meniului corespunzătoare intrărilor în valută, devine activă doar după bifarea opțiunii "Cu operatii in valută" din ecranul Configurare societati.
Ecranul permite introducerea achiziţiilor de bunuri şi servicii, din UE si din afara UE, sau de la furnizori din ţară. Vă recomandăm introducerea tuturor documentelor de cumpărare- facturi, DVI (declaraţii vamale de import) numai prin intermediul acestui ecran.
Ecranul conţine două tabele (zone) pentru introducerea datelor:
- Tabelul destinat datelor din antetul documentelor- în care se va înregistra tipul, data și numărul documentului, precum și datele furnizorului;
- Tabelul destinat detaliilor documentelor- în care se vor înregistra articolele/serviciile achiziționate.
Mai jos regăsiți informații detaliate.
Înaintea operării intrărilor, pentru evidența corectă a stocurilor, asigurați-vă că ați definit gestiunile în ecranul dedicat.
Operaţiunile de adăugare, modificare şi ştergere sunt cele prezentate în capitolul Consideratii generale.
Semnificația coloanelor și modul de operare:
- Nr.int. - conţine numărul intern al NIR-ului. Se va adăuga automat, în ordine crescătoare, pornind de la "1". Poate fi completat manual sau se va prelua automat numerotarea în funcție de setările efectuate în ecranul Numere si serii.
- Nr. doc. - numărul documentului de intrare.
- Cod - codul furnizorului. La adăugarea unei intrări, furnizorul poate fi selectat după cod, denumire sau cod fiscal. Daca se optează introducerea după denumire sau cod fiscal, câmpul Cod se va completa automat la alegerea furnizorului în câmpul următor.
- Furnizor - numele furnizorului. La introducerea numelui/codului fiscal, furnizorul va fi selectat din listă dacă este creat, altfel, după introducerea numelui/codului fiscal şi apăsarea tastei sau , va apărea mesajul "Acest furnizor nu este introdus. Îl adăugăm?". Dacă se confirmă mesajul, se va deschide ecranul "Furnizori" pentru introducerea datelor aferente acestuia. Dacă se completează codul fiscal, la adăugarea în nomenclator se vor prelua automat şi celelalte date (denumire, adresă, număr de înregistrare de la Registrul Comerțului) conform informațiilor disponibile la ANAF, dacă există o conexiune la internet.Pentru furnizorii externi, la crearea acestora, trebuie selectat cu atenție codul de țară.
- Tip - listă de selecţie de unde se poate alege tipul documentului de intrare. Fiecare tip determină modul de preluare a facturii în jurnale și declaraţii, astfel:
- necompletat - factură. Este tipul selectat în mod implicit.
- T - factură cu regim de taxare inversă (se operează cu TVA).
- A - aviz de însoţire.
- N - nontrasfer.
- E - excepţii cf. art. 278(4) și (7).
- U - servicii cf. art. 311 (agenţii de turism). Se folosește pentru înregistrarea unei facturi cu TVA la marja de profit, întrucât permite modificarea valorii TVA.
- H - achiziții cf. art. 312 (second-hand). Se folosește pentru înregistrarea unei facturi cu TVA la marja de profit, întrucât permite modificarea valorii TVA.
- n - operațiuni neimpozabile. Nu apar în jurnale si declarații.
- L - factură emisă în numele furnizorului.
- TVA I - se bifează pentru facturile cu TVA la încasare din România. Această opțiune poate fi bifată automat, în funcție de setările efectuate în ecranul Configurare societati. Dacă societatea nu aplică sistemul cu TVA la încasare, opțiunea se va bifa automat sau nu în funcție de starea furnizorilor (verificarea din ecranul "Furnizori").
- Data - data documentului de intrare. Aceasta va fi şi data articolului contabil ce va fi generat.
- Scadent - data scadenţei. Se va completa automat în funcţie de valoarea setată în nomenclatorul de furnizori la câmpul "zile scadenţă" şi de setările efectuate în ecranul Configurare societăţi - Setari diverse.
- Moneda - se alege din lista derulantă simbolul monetar al valutei în care se operează intrarea.
- Curs recepţie - cursul valutei, la data recepţiei bunurilor. Dacă aveți conexiune la internet, cursul valutar va fi preluat automat în funcție de moneda aleasă.
- Valoare (€) și valoare (lei) - valoare în valută și în lei a documentului de intrare. Aceste câmpuri nu pot fi accesate de către utilizator, vor fi calculate şi completate automat de către program, în funcţie de datele introduse în detaliile facturii.
- Repartizat (lei) - valoarea în lei a transportului. Aceste câmp nu poate fi accesat de către utilizator, va fi calculat şi completat automat de către program, în funcţie de datele introduse în pagina de detalii.
- Taxă vamă - valoarea taxei vamale. Apare numai în cazul unei achiziţii de la un terţ din afara UE. Acest câmp nu poate fi accesat de către utilizator, va fi calculat şi completat automat de către program, în funcţie de datele introduse în pagina de detalii.
- Cont taxă - contul în care se va înregistra taxa vamală. Apare numai în cazul unei achiziţii de la un terţ din afara UE. Dacă nu se introduce nici un cont, programul va înregistra taxa vamală în contul 446.
- Comision vamă - valoarea comisionului vamal. Apare numai în cazul unei achiziţii de la un terţ din afara UE. Acest câmp nu poate fi accesat de către utilizator, va fi calculat şi completat automat de către program, în funcţie de datele introduse în pagina de detalii.
- Cont comision - contul în care se va înregistra comisionul vamal. Apare numai în cazul unei achiziţii de la un terţ din afara UE. Dacă nu se introduce nici un cont, programul va înregistra comisionul vamal în contul 447.
- Accize - valoarea accizelor datorate în vamă. Aceste câmp nu poate fi accesat de către utilizator, va fi calculat şi completat automat de către program, în funcţie de datele introduse în pagina de detalii.
- Cont accize - contul în care se vor înregistra accizele datorate în vamă. Dacă nu se introduce nici un cont, programul va înregistra accizele în contul 446.
- Curs factură - cursul valutei, la data facturării bunurilor.
- TVA - TVA datorat în vamă pentru importuri, TVA folosit la taxarea inversă sau TVA de înregistrat ca TVA deductibil în funcţie de ţara furnizorului şi tipul intrării. Aceste câmp nu poate fi accesat de către utilizator, Va fi calculat şi completat automat de către program, în funcţie de datele introduse ca plată pentru factura selectată.
- Cont corespondent TVA - contul în care se va înregistra TVA-ul. Apare numai în cazul unei achiziţii de la un terţ din afara UE. Dacă nu se introduce nici un cont, programul va înregistra TVA datorat în vamă, în contul 462*.
- Total - valoarea însumată a tuturor înregistrărilor aferente intrării, exprimată în lei.
- Neachitat (€) - valoarea în valută, rămasă de plată, pentru intrarea selectată. Acest câmp nu poate fi accesat de către utilizator, va fi calculat şi completat automat de către program, în funcţie de datele introduse ca plată pentru factura selectată.
- Coloane vizibile doar după apăsarea butonului de extindere :
- Data document - se folosește pentru înscrierea datei reale a facturii, în cazul în care se operează cu întârziere, pentru a fi cuprinsă în secțiunea de regularizări a declarației 300.
- Informații suplimentare - vor apărea și pe NIR-ul tipărit.
După introducerea și salvarea datelor din antetul documentelor de intrare, se poate trece la operarea detaliilor în tabelul din partea inferioară a ecranului.
Semnificația coloanelor și modul de operare:
- Poziţie tarifară - listă de selecţie cu poziţiile tarifare definite de utilizator. Acestea sunt utile la repartizarea transportului, taxelor, comisionului și/sau accizelor din DVI pe poziţiile facturii. Apare numai dacă utilizatorul a definit poziţiile tarifare. Acestea se pot defini, apăsând butonul "Poziţii tarifare..." localizat deasupra ecranului de detalii, în partea dreaptă. Butonul va fi vizibil numai dacă furnizorul selectat este din afara UE. Poziţiile tarifare se vor defini pentru fiecare DVI în mod independent. Mai multe detalii regăsiți în tutorialul dedicat: Operarea intrărilor în valută din afara UE în Saga C
- Tip - coloană vizibilă doar dacă este utilizat modulul de stocuri. Permite selectarea tipului de articol din cele existente în ecranul Tipuri de articole/servicii. Dacă intrarea se va contabiliza fără a se utiliza un articol, se va păstra tipul implicit "Nedefinit" ceea ce va permite introducerea manuală a explicaţiei şi a contului.
- Gestiune - coloană vizibilă doar dacă este utilizat modulul de stocuri și tipul ales este diferit de "Nedefinit". Permite selectarea unei gestiuni cantitativ - valorice, din cele definite în ecranul Gestiuni.
- Denumire articol/serviciu - se completează manual denumirea bunurilor sau serviciilor achiziţionate dacă se folosește doar modulul de contabilitate sau se operează pe tipul "Nedefinit", în versiunea completă. Denumirea poate fi sugerată la tastarea unei litere sau grup de litere pentru a fi completată automat, dacă aceasta corespunde cu o inregistrare anterioară. Apăsarea tastei săgeată-jos va derula denumirea articolelor inregistrate anterior pentru a facilita selectarea. În cazul versiunii complete, dacă se alege un tip diferit de "Nedefinit", este obligatorie selectarea/crearea unui articol corespunzător tipului de articol ales. Dacă articolul introdus nu figurează în lista articolelor, la apăsarea tastei sau , va apărea mesajul "Acest articol nu este introdus. Îl adăugăm?"; dacă se confirmă mesajul, se va deschide ecranul "Articole" cu adăugarea articolului declanşată, permițând introducerea informațiilor dorite pentru acesta.
- Cod - coloană vizibilă dacă este utilizat modulul de stocuri și dacă tipul tipul ales este diferit de "Nedefinit". După alegerea articolului se va completa automat și acest câmp sau se va putea selecta articolul dorit din lista derulantă în funcție de codul acestuia.
- UM - unitatea de măsură. Pentru gestiunile cantitativ - valorice, după selectarea articolului, se va completa automat cu unitatea de măsură definită pentru acesta în ecranul "Articole".
- Cantitate - cantitatea aprovizionată. Chiar dacă se referă la intrări de servicii, cantitatea nu trebuie să fie zero, altfel va fi generat un mesaj de eroare. Dacă se apasă tasta <săgeată-sus>, câmpul se majorează cu 1, iar la <săgeată-jos> cu -1.
- Preţ unitar (€) - preţul unitar de cumpărare în valută.
- Valoare (€) - valoarea bunului sau serviciului aprovizionat, în valută. Se calculează automat dacă sunt completate valorile in câmpurile "Cantitate" şi "Preţ unitar". De asemenea, este permisa adaugarea manuală, sau modificarea acesteia. Suma valorilor din această coloană va completa automat câmpul " Valoare (€)" din antetul facturii.
- Preţ unitar (lei) - preţul unitar de cumpărare, în lei.
- Valoare (lei) - valoarea bunului sau serviciului aprovizionat. Se calculează automat dacă sunt completate valorile in câmpurile "Cantitate" şi "Preţ unitar". De asemenea, este permisa adaugarea manuală, sau modificarea acesteia. Suma valorilor din această coloană va completa automat câmpul " Valoare (lei)" din antetul facturii.
- Repartizat (lei) - valoarea în lei a facturilor asociate. Această coloană va putea fi vizualizată după introducerea facturii de transport cu ajutorul butonului "Facturi asociate (transport)". În cazul intrărilor de la furnizori din afara UE, această coloană va fi vizibilă doar dacă introduceți costul transportului în tabelul "Poziții tarifare", pe coloana "Repartizat (RON)". Suma valorilor din această coloană va completa câmpul "Repartizat (lei)" din antet.
- Taxe vamale - valoarea taxei vamale. Această coloană este vizibilă doar în cazul intrărilor din afara UE. Se poate introduce manual sau va fi completat automat în funcție de poziția tarifară asociată. Suma valorilor din această coloană va completa câmpul "Taxa vama" din antet.
- Comision vamă - valoarea comisionului vamal. Această coloană este vizibilă doar în cazul intrărilor din afara UE. Se poate introduce manual sau va fi completat automat în funcție de poziția tarifară asociată. Suma valorilor din această coloană va completa câmpul "Comision vama" din antet.
- Accize - valoarea accizei datorată în vamă. În cazul intrărilor de la furnizori din țară sau din UE, acest câmp se va completa manual. În cazul intrărilor din afara UE, se poate introduce manual sau va fi completată automat în funcție de poziția tarifară asociată.
- Baza TVA - coloană vizibilă doar în cazul intrărilor de la furnizori din afara UE și cuprinde valoarea în lei pentru care se va aplica cota de TVA.
- % - procentul de TVA. Dacă a fost selectat un articol, se va completa automat cota de TVA definită pentru acesta în ecranul "Articole".
- TVA - valoarea în lei a TVA-ului calculată automat în baza procentului de TVA. În cazul intrărilor de la furnizori din afara UE pentru care a fost introdusă o poziție tarifară cu TVA completat, valoarea din această coloană se va actualiza în funcție de cea din poziția tarifară.
- Nedeductibil - permite evidențierea intrărilor nedeductibile parțial (50%) sau integral. TVA-ul aferent liniilor corespunzătoare, se va înregistra şi pe credit. Dacă intrarea este o cheltuială cu deductibilitate limitată, acesta va fi luată în calcul corespunzător şi la impozitul pe profit.
- Cont - contul corespunzător bunului sau serviciului cumpărat. Pentru înregistrarea mărfurilor într-o gestiune global-valorică definită anterior, este necesar să se completeze contul analitic definit pentru aceasta. În cazul gestiunilor cantitativ-valorice, se va prelua automat contul setat pentru tipul de articol ales.
- Pret vânzare-preţul de vânzare unitar al mărfurilor (inclusiv TVA). În cazul operării mărfurilor, în gestiunile evaluate la preț de vânzare este necesar să se completeze acest câmp pentru o evidență corectă. În cazul gestiunii cantitative la preț de achiziție, completarea acestui câmp este opțională, dar utilă dacă se doreşte preluarea prețului de vânzare în momentul operării unei vânzări. Dacă prețul de vânzare este introdus în ecranul "Articole", acesta va fi preluat automat, iar dacă se completează un preț diferit de cel setat pentru articolul respectiv, în momentul validării se va genera o atenționare.
- Adaos - adaosul unitar. Se va calcula automat de către program, după adăugarea prețului de vânzare. Nu poate fi introdus sau modificat de către utilizator.
- % - procentul de adaos unitar. Se calculează automat de către program, dar poate fi şi introdus sau modificat de către utilizator.
- Informații suplimentare - datele introduse aici vor fi afișate sub denumirea articolului, în situația tipăriri. Astfel, se poate utiliza și în cazul în care înregistrați un articol/serviciu ce are o denumire mai mare decât numărul de caractere permise în câmpul "Denumire".
- Activitate - coloană vizibilă doar dacă ați definit anterior activități/centre de profit în ecranul Grupe.
Butoanele cu funcții comune cu a altor ecrane, au fost prezentate în secțiunea Consideratii generale. Butoanele regăsite doar în acest ecran sau cu funcții specifice, vor fi prezentate în continuare:
- oferă acces la ecranul de filtrare a datelor din ecranul curent. Filtrarea presupune stabilirea unor parametri în funcţie de care programul va afişa în ecranul curent doar acele date care respectă parametrii specificaţi în ecranul de filtrare. Procedura este utilă în cazurile în care se dorește validarea/devalidarea mai multor documente concomitent. Astfel, în cazul în care se efectuează o filtrare numai după documente devalidate, apăsarea butonului "Validez" va provoca validarea tuturor documentelor filtrate. La fel, în cazul în care se efectuează o filtrare numai după documentele validate, apăsarea butonului "Devalidez" va provoca devalidarea tuturor documentelor filtrate.
- buton vizibil, doar dacă utilizați modulul de stocuri, la poziționarea pe o înregistrare ce conține cel puțin o intrare într-o gestiune cantitativ-valorică. Permite listarea de etichete pentru toate produsele care fac parte dintr-un tip de articol vandabil. Introducerea preţului de vânzare este opţională. Pentru evidenţierea articolelor care nu au preţul de vânzare completat este necesară bifarea opţiunii “Afișează și articolele fără preţ de vânzare”. Pentru mai multe detalii consultați secțiunea Etichete.
- permite importul articolelor și cantităților din fișiere XLSX (recomandat) și XLS. Importul articolelor este destinat doar în cazul evidenței cantitativ-valorice.
- transmite informațiile din înregistrarea curentă în ecranul e-Transport.
- din antetul ecranului, deschide panoul ce cuprinde plătile asociate facturii selectate. Acestea se pot vizualiza folosind butonul . Același buton, din tabelul inferior, după selectarea unui articol, în gestiunea cantitativă, permite vizualizarea ultimelor 5 intrări în gestiunea aleasă, precum și a prețului de vânzare setat pentru articolul respectiv.
- buton de calcul şi introducere discounturi. La accesarea lui, se va deschide fereastra ce permite repartizarea discountului valoric sau procentual. Bifarea opţiunii “Discount financiar” sau “Reducere comercială” va genera o poziţie distinctă în cadrul intrării, folosind conturile specifice, 767 sau 609, după caz. Dacă discountul diminuează costul de achiziţie al bunurilor recepţionate, trebuie debifate ambele opţiuni, “Discount financiar”, respectiv “Reducere comercială”.
- vizibil doar în versiunea completă. Poate fi utilizat pentru introducerea seriilor articolelor (utile dacă se doreşte urmărirea seriilor produselor recepţionate, în special dacă se oferă garanţie). Funcția de căutare din partea de detalii poate fi utilizată și pentru identificarea seriilor, cu condiția ca acestea sa fie introduse exact.
- vizibil doar în versiunea completă, după validarea înregistrării. Deschide panoul "Calcul preț vânzare", vizibil și în ecranul "Articole" și este util pentru calculul preţului de vânzare a articolelor operate.
- butonul va fi vizibil doar dacă ați selectat un furnizor din afara UE. Poziţiile tarifare se vor defini pentru fiecare DVI în mod independent. Ulterior, înainte de operarea articolelor veți avea posibilitatea să selectați poziția tarifară. Mai multe detalii regăsiți și în tutorialul dedicat: Operarea intrărilor în valută din afara UE în Saga C
- permite înregistrarea facturilor asociate care intră în prețul de achiziție al articolelor. Valoarea acestora se va repartiza în funcție de valoarea de achiziție în coloana "Repartizat (lei)". În cazul achizițiilor de la furnizori din afara UE, pentru a fi cuprins în costul de achiziție al articolelor, costul transportului trebuie introdus și în tabelul "Poziții tarifare", pe coloana "Repartizat (RON)".
- butonul este afișat după introducerea unei facturi negative (se completează semnul "-" la cantitate) și va permite asocierea facturii pozitive corespunzătoare. În cazul facturilor negative cu TVA la încasare, reglarea stornării este obligatorie înaintea validării documentului. Mai multe detalii și situații posibile apărute în cazul operării și reglării facturilor negative regăsiți în tutorialul dedicat: Operarea intrărilor în valută din afara UE în Saga C
- butonul este vizibil la operarea unei facturi de la același furnizor, de la care anterior s-a înregistrat și validat un aviz (tipul documentului ales în coloana "Tip" din antet este "A" - Aviz). Butonul permite asocierea informaţiilor operate prin avize cu cele din facturi, înainte de validarea documentului. La introducerea facturii nu trebuie introdusă nicio informaţie în tabelul de jos care conţine detaliile documentului, doar se apasă “Asociere aviz” și se bifează avizul (dacă este facturat integral) sau se completează cantitatea facturată.
sau - butoane afișate după validarea documentelor care reflectă intrarea de materii prime, materiale consumabile şi/sau obiecte de inventar, a căror accesare permite listarea bonului de consum pentru articolele consumabile, sau a PV de dare în folosinţă pentru obiectele de inventar.
Observații:
- În cazul versiunii complete, accesarea butoanelor "Bon de consum" sau "Dare în folosinţă OI..." generează un bon de consum sau un PV de dare în folosinţă a OI. În cazul obiectelor de inventar, programul afişează o listă a salariaţilor societăţii, permiţând completarea datelor despre salariatul care primeşte obiectele de inventar în folosinţă.
- Programul generează automat şi articolul contabil 8035=999, odată cu darea în folosinţă.
- Dacă inregistrarea se operează pe tipul de articol "Nedefinit", programul va utiliza întreaga cantitate din factură, la întocmirea bonului de consum şi a PV de dare în folosinţă.
- Dacă se foloseşte partea de stocuri, articolul contabil 60x=30x se va face genera la validarea înregistrării operațiilor contabile aferente stocurilor din ecranul “Inchidere luna”.
- Înregistrarea prin articole contabile 60x=30x se va face odată cu apăsarea butonului "Accept".
- Devalidarea intrărilor va duce şi la ştergerea automată a acestor înregistrări.
După efectuarea tuturor operațiilor ce țin de înregistrarea intrării, pot fi accesate butoanele funcționale poziționate în partea de jos a ecranului, și anume:
- închide documentul curent, blocând accesul la funcţiile de modificare/ştergere a acestuia. La accesarea butonului, se va genera nota contabilă în funcţie de conturile definite la furnizori şi de cele utilizate în ecranul “Intrări – valută (Importuri)”.
- devine activ numai în urma validării documentului. Permite introducerea unei plăţi integrale sau parţiale pentru documentul de intrare selectat. De asemenea, se poate selecta contul dorit pentru înregistrarea plății. Implicit contul va fi 5311, iar ulterior va fi preluat automat ultimul cont folosit pentru acel furnizor.
După înregistrarea plății, automat se vor realiza următoarele acţiuni:
- coloana "Neachitat" din tabelul antet va fi recalculată prin diminuarea valorii curente cu plata introdusă;
- în Registrul de Casă sau Jurnalul de bancă se va genera o înregistrare de tipul 401.xxxxx (analiticul definit pentru furnizorul curent) = 5xxx (5311, 5121, etc.) în funcţie de contul ales de utilizator pentru înregistrarea plăţii.
- generează un document de stornare a documentului de intrare curent (selectat). La accesarea butonului, va rezulta o înregistrare devalidată, cu valori negative a documentului selectat, şi cu litera "s" adăugată la numărul de document. Datele vor putea fi modificate de utilizator.
- afişează pe ecran nota contabilă generată la apăsarea butonului "Validare".
- tipăreşte NIR-ul fie pentru documentul curent, fie toate NIR-urile dintr-o anumită perioadă de timp, caz în care se va putea bifa opţiunea de listare pe pagini distincte a documentelor. Dacă se doreşte listarea NIR-ului numai pentru cumpărări de stocuri (toate acele linii ale ecranului de detalii, la care contul utilizat este din clasa 3), se va bifa opţiunea "Numai intrări aferente stocurilor (NIR-uri)". Implicit se va lista documentul NIR cu toate datele introduse în ecranul de detalii.
- redeschide documentul curent, redând accesul la funcţiile de modificare/ştergere a acestuia. La accesarea butonului se va şterge nota contabilă generată la validarea documentului. În cazul în care s-a înregistrat o plată pentru documentul care se devalidează, se va atenţiona asupra acestui fapt, programul propunând şi ştergerea acesteia.
Observații:
- Completați corect codul de țară pentru furnizori, în momentul operării acestora. În funcție de țara furnizorului, în acest ecran veți regăsii funcțiile necesare înregistrării corecte. Tot în funcție de țara selectată, înregistrările operate vor putea fi transmise corect în declarații.
- Programul completează automat la tip document tipul "T - taxare inversă" pentru toate intrările operate de la furnizori cu sediul în UE.
- Dacă o poziție tarifară este asociată mai multor linii din detaliile facturii, valorile înscrise în poziția tarifară vor fi împărțite în mod egal pentru fiecare linie după salvarea înregistrării.
- Din motive tehnice, la TVA înscris pe declaraţiile vamale (TVA import), programul nu utilizează metoda clasică de înregistrare a acestuia prin articolul contabil 4426=5121, 5311, etc. Pentru a înregistra TVA datorat în vamă se utilizează o metodă care va conţine 2 paşi. La validare se va genera articol contabil 4426=462, urmând ca la înregistrarea plăţii acestuia prin bancă sau numerar, să fie efectuat articolul contabil 462=5121 sau 5311 după caz.
- Pentru documentele nevalidate, nu se generează notă contabilă, astfel că nu vor fi luate în calcul de către program.
- Butonul "Validare" va fi inactiv dacă la definirea furnizorului s-a modificat contul analitic al acestuia, utilizându-se conturi din clasa 5. În această situaţie substituind contul 401 cu 5311 de exemplu, documentul este achitat direct, iar plata va fi reflectată şi în Registrul de casă sau Jurnalul de.bancă după caz.
- Devalidarea documentelor pentru care s-au generat şi înregistrări de consumuri sau de dare în folosinţă a obiectelor de inventar va duce şi la ştergerea automată a acestor înregistrări.
Vezi şi: