Opţiune specifică modulului de stocuri.
Ecran utilizat pentru întocmirea, listarea şi regularizarea inventarelor pentru gestiunile cantitativ-valorice definite în cadrul firmei.
Ecranul conţine două tabele (zone) pentru introducerea datelor:
- tabelul destinat introducerii gestiunii și alegerii tipului de inventar;
- tabelul destinat afișării articolelor inventariate.
Mai jos regăsiți informații detaliate.
Tabelul aferent gestiunii inventariate
Semnificația coloanelor și modul de operare:
- Nr.doc. - numărul documentului se va adauga automat, în ordine crescătoare, pornind de la "1", poate fi completat manual sau se va prelua automat numerotarea în funcție de setările efectuate în ecranul Numere si serii.
- Data - data înregistrării inventarului.
- Gestiunea - se va alege din listă gestiunea pentru care se va realiza inventarierea.
- Explicație - opțional, se introduc informații suplimentare.
- Plusuri, minusuri, total diferențe - aceste câmpuri nu pot fi accesate de către utilizator, vor fi calculate şi completate automat de către program, în funcţie de datele introduse în tabelul aferent articolelor inventariate.
- Tip inventar - se va alege din listă tipul inventarului necesar (standard, trecere de la plătitor de TVA la neplătitor, trecere de la neplătitor de TVA la plătitor, trecere la metoda inventarului intermitent).
Tabelul aferent articolelor inventariate
Semnificația coloanelor și modul de operare:
- Cod, denumire, UM, tip, stoc scriptic - aceste câmpuri vor fi completate automat de program, imediat după salvarea informațiilor din primul tabel, cu datele regăsite pentru articolele din gestiunea aleasă.
- Stoc faptic - se completează această coloană cu stocul rezultat la inventariere. Puteți să vă folosiți în acest sens de lista pentru inventariere sau să importați aceste informații din fișiere Excel cu ajutorul butoanelor funcționale prezentate mai jos.
- Diferență - eventualele diferenţe cantitative în plus sau minus la cantitate vor fi afişate pe rubrica de diferenţe.
- Preț vânzare - coloană vizibilă doar dacă în primul ecran s-a ales inventarierea unei gestiuni cantitativ-valorice la preț de vânzare. În cazul în care valoarea acesteia nu este nulă, se preia în calcul pentru diferențele de inventar.
- Preț - puteţi modifica şi preţul de înregistrare pe stoc a produselor, caz în care veţi avea diferenţe doar valorice nu şi cantitative, dar acestea nu vor fi reflectate în rubrica de diferenţe.
- Val. diferență - câmp calculat automat de program în baza diferenței și a prețului.
- Activitate - coloană vizibilă doar dacă ați definit anterior activități/centre de profit în ecranul Grupe.
Butoane funcționale
Butoanele cu funcții comune cu a altor ecrane, au fost prezentate în secțiunea Consideratii generale. Butoanele regăsite doar în acest ecran sau cu funcții specifice, vor fi prezentate în continuare:
- apăsarea acestui buton va duce la reflectarea efectivă a modificărilor asupra stocurilor prin completarea automată a coloanelor plusuri, minusuri şi total diferenţe din antet.
- apăsând acest buton veţi obţine o listă de inventariere pentru produsele afişate pe ecran, cu rubricile de cantitate faptică şi diferenţe necompletate. Această listă vă va ajuta în inventarierea efectivă a produselor, ulterior urmând să introduceți în coloana "Stoc faptic", stocul rezultat la inventariere.
- acest buton permite importul stocurilor faptice din fișiere XLSX (recomandat) și XLS. Cu ajutorului butonului din tabelul aferent articolelor, poate fi generată în Excel lista articolelor din gestiunea aleasă pentru inventariere. După completarea stocurilor faptice, acest fișier va putea fi importat.
După efectuarea tuturor operațiilor ce țin de înregistrarea inventarierii, puteți să apelați la butoanele funcționale poziționate în partea de jos a ecranului, și anume:
- duce la validarea şi închiderea inventarului. Va permite generarea de articole contabile de regularizare a diferenţelor 6xx=3xx pentru minusuri, respectiv 3xx=6xx pentru plusuri.
- tipăreşte lista finală de inventariere.
- deschide decizia de inventariere în format PDF editabil.
- devalidează inventarul permiţând eventuala corecţie a listei.
Observație:
- Daca se optează pentru un inventar de trecere la plătitor de TVA, efectul va fi actualizarea prețurilor stocului existent în gestiunea aleasă prin descărcare integrală a articolelor și reîncarcarea acestora cu prețurile fără TVA. Similar în cazul trecerii la neplătitor de TVA. Inventarul de ajustare a TVA-ului se introduce cu data la care survine modificarea și necesită ca toate documentele cu privire la stocuri, pâna la acea dată, sa fi fost operate. De asemenea, nu trebuie sa existe ieșiri de stoc operate după acea dată.
Vezi şi: