Din această pagină veți putea accesa următoarele tabele, încărcate cu datele aferente perioadei selectate în partea de sus a ecranului, dacă anterior ați apăsat butonul :
Plan de conturi (General Ledger Accounts) - va fi încărcat întreg planul de conturi, conținând atât conturile contabile din legislația românească, cât și conturile SAF-T asociate acestora, precum și denumirea acestora, tipul, soldul inițial, rulajul și soldul final.
Tot din acest tabel, din coloana "Cont taxa prestabilit", se va putea alege codul de taxe și impozite cu reținere la sursa (withholding taxes), doar pentru conturile utilizate pentru înregistrarea acestor taxe. În funcție de contul ales se va completa automat și câmpul "Tip taxa prestabilit". Ulterior, înregistrările contabile pe un astfel de cont, vor fi mereu asociate contului de taxa prestabilit în acest ecran.
Clienți - vor fi preluați clienții ce figurează în perioada de raportare cu sold sau rulaje. Pentru aceștia se vor prelua informațiile cu privire la codul asociat în program, codul SAF-T, denumire, țara, județ, localitate, contul analitic asociat acestora și contul analitic SAFT-T, precum și soldul inițial si final.
Furnizori - la fel ca în cazul clienților, vor fi preluați furnizorii din perioada de raportare cu elementele aferente.
Produse și UM - vor fi preluate toate articolele înregistrate în ecranul Articole și elementele aferente: cod, denumire, um, cod unitate de masură SAF-T, tip, cod bare, cod NC și grupa din care fac parte.
Stocuri (Physical Stock) - acest tabel va fi activ doar dacă în pagina "Informații generale" a fost selectat tipul de declarație "Declarație la cerere (Stocuri)". Vor fi încărcate articolele cu stoc sau mișcări în perioada de raportare.
Active (Assets) - acest tabel va fi activ doar dacă în pagina "Informații generale" a fost selectat tipul de declarație "Declarație anuală (Active)". Vor fi încărcate toate imobilizările corporale, înregistrate în ecranul Imobilizari și deținute de societate în perioada de raportare.
Registru Jurnal (General Ledger Entries)
În această pagină vor fi încărcate toate înregistrările contabile, din perioada de raportare, preluate din ecranul Articole contabile.
Pe lângă elementele preluate din înregistrările regăsite în perioada de raportare, în câmpurile "Cod taxa debit", respectiv "Cod taxa credit", pentru înregistrările ce trebuie asociat codul de taxe și impozite, se va completa automat codul aferent acestor înregistrări.
- acest buton deschide ecranul "Coduri de taxe SAF-T", în care pot fi vizualizate toate codurile ce pot fi asociate înregistrărilor.
Observație:
- În funcție de situațiile particulare identificate, acest cod poate fi modificat de către utilizator, alegând din lista derulantă codul corect. La fel și în situația în care nu a fost asociat un cod, acesta poate fi selectat din lista derulantă.
Documente contabile (Source Documents)
Facturi achiziție (Purchase Invoices) - vor fi afișate facturile de achiziție din perioada de raportare, atât cele din ecranul Intrari - lei, cât și cele din Intrari - valuta. În tabelul de sus va fi afișat antetul înregistrărilor, iar în tabelul din partea de jos, detaliile documentului selectat în tabelul de sus.
Facturi vânzare (Sales Invoices) - vor fi afișate facturile de vânzare din perioada de raportare, atât cele din ecranul Iesiri - lei, cât și cele din Iesiri - valuta. În tabelul de sus va fi afișat antetul înregisitrărilor, iar în tabelul din partea de jos, detaliile documentului selectat în tabelul de sus.
Plati/ Incasari (Payments) - vor fi afișate plățile și încasările din perioada de raportare, în tabelul de sus, iar în tabelul de jos, documentul stins prin plata/ încasarea selectată în tabelul superior. Pe lângă elementele preluate și completate automat, câmpurile "Cod taxa", "Baza impozit retinere sursa", "% imp", "Informații suplimentare impozit cu reținere la sursă", acolo unde este necesar, vor trebui completate manual.
Miscari stocuri (Movement of Goods) - acest tabel va fi activ doar dacă în pagina "Informații generale" a fost selectat tipul de declarație "Declarație la cerere (Stocuri)". Vor fi încărcate articolele cu mișcări în perioada de raportare.
Tranz. cu active (Asset Transactions) - acest tabel va fi activ doar dacă în pagina "Informații generale" a fost selectat tipul de declarație "Declarație anuală (Active)". Vor fi încărcate toate tranzacțiile cu imobilizări corporale din perioada de raportare.
Observații:
- Înainte de a genera declarația, apasați butonul "Actualizare date".
- Pentru clienți si furnizori, regulile de validare ale declarației impun completarea localității. Folositi butoanele "Verificare toti furnizorii/clientii" din ecranele "Furnizori/Clienti", pentru completarea automată a adresei aferentă persoanele juridice din România.
- Nu se acceptă folosirea de sintetice de grad I acolo unde există sintetice de grad II. Dacă aveti astfel de cazuri, modificați conturile cu probleme din ecranul Intretinere BD, pagina "Modificare coduri", poziția "Modificare cont contabil". De ex., dacă s-a folosit 701 în loc de 7015, completați la "Cod actual" cu 701 și la "Cod nou" cu 7015, apoi apasați "Execută".
- Activele se declară doar anual, la data depunerii situațiilor financiare.
- Stocurile se declară doar la cererea reprezentanților ANAF.
- Declarația se redepune în cazul în care survin modificări în datele depuse deja.
Vezi şi: